ЗВІТ

про діяльність КДНЗ НВК "Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад-школа І ступеня"

На основі рішення виконкому Марганецької міської радиза № 913-40/VІ від 21.01.2012р. на базі навчально-виховного комплексу школа – дитячий садок був створений і зареєстрований комунальний дошкільний навчальний заклад навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад – школа І ступеня» (далі КДНЗ НВК «ДНЗ-ЗНЗ-школа І ступеня».) Статут комунального дошкільного навчального закладу навчально – виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад – школа І ступеня» затверджений 25.08.2016 р. затверджено рішенням Марганецької міської ради № 459-13/VІІ.

В 2016 – 2017 році педагогічний колектив навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад – школа І ступеня» працював на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про мови», «Про загальну середню освіту», Державного стандарту початкової загальної освіти, Концепції загальної середньої освіти (12 – річної школи), основних нормативних документів Міністерства освіти і науки України.

Робота педагогічного колективу була спрямована на виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти і основних завдань державних програм: регіональної програми «Українське дошкілля», програм для загальноосвітніх навчальних закладів 1-2 класи та 3-4 класи. Навчально-виховна робота в НВК здійснювалась на основі забезпечення умов для повноцінного навчання, виховання і розвитку дітей дошкільного і молодшого шкільного віку. В закладі створені належні умови для реалізації дитиною свого природного потенціалу-фізичного, психологічного, соціального. Навчально-матеріальна база НВК устаткована, постійно оновлюється та гармонізується.

Педагогічний процес здійснювали:

  • 4 вчителі початкових класів;
  • 9 вихователів дошкільних груп;
  • 3 вихователя ГПД.

Спеціалісти:

  • практичний психолог,
  • вчитель-логопед,
  • хореограф,
  • вчитель англійської мови,
  • інструктор з фізичної культури,
  • музичний керівник.

Освітній рівень:

  • повна вища освіта – 13 чол.;
  • неповна вища – 9

Кваліфікаційний рівень:

  • Вища категорія - 6;
  • Перша категорія – 5;
  • Друга категорія – 0;
  • Спеціаліст – 2;
  • Без категорії –9;

Звання:

  • «вихователь – методист» - 1;
  • «учитель - методист» - 1.

Результати навчально-виховного процесу

Протягом року основною метою роботи педагогічного колективу було забезпечення розвитку здібностей, формування вмінь і навичок , бажання вчитися, створення умов належного середовища для самовираження молодших школярів та дошкільників у всіх видах діяльності.

Більшість педагогів переорієнтувалися на соціальний розвиток дитини, плекання її індивідуального обличчя. В результаті спільної діяльності всіх учасників освітнього процесу, навчально-виховна і розвивальна робота проходила на основі створення сприятливих умов для відкриття та освоєння дошкільниками двох основних життєвих реалій-власного «Я» та навколишнього світу. Педагогічний колектив плідно працював за регіональною програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», яка передбачає, що наступність між дошкільною і початковою шкільною ланками полягає в засвоєнні дитиною науки життя відповідно свого віку, про її гармонійний розвиток

Основними напрямками педагогічної діяльності було:

  • забезпечення наступності і безперервності освіти шляхом введення інноваційних курсів, предметів, технологій;
  • визначення потреб у змінах та в оновленні педагогічного процесу, учасниками якого є діти, педагоги і батьки;
  • спрямування роботи кожного педагога на навчальні можливості дитини на діагностичній основі;
  • оцінка ступеня готовності вихователя до роботи за Базовою програмою;
  • проведення підсумкового моніторингу ефективності впровадження педагогічних технологій з учнями 4 класу;
  • продовження роботи за узагальненим досвідом роботи вихователя Бови І.М. «Педагогічна спадщина Монтессорі і розвиток інноваційної особистості» та її методичного посібника «Домашня школа Монтессорі»;
  • продовження роботи за узагальненим досвідом роботи у вигляді методичного посібника «Вправи та ігри для усунення недоліків мови та зору у старших дошкільнят» заступника директора з НВР Ткаченко Ю.А.

Згідно з перспективним планом атестації та курсової перепідготовки та на виконання програми «Вчитель» та «Кадри» педагогічні працівники комплексу, так як і в минулому році, атестувались згідно з планом. У 2016 – 2017 році атестувалось 4 педагоги:

  1. Інструктору з фізичного виховання - підтверджено раніше встановлений 7 тарифний розряд;
  2. Вчителю фізкультури - підтверджено раніше встановлений 8 тарифний розряд;
  3. Вихователю групи подовженого дня – підтверджена раніше присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»;
  4. Вихователю - підтверджена раніше встановлений 9 тарифний розряд та раніше присвоєне педагогічне звання «вихователь-методист».

Курсову перепідготовку пройшли згідно плану 2 педагоги. Виконання педагогами завдань, які отримали на курсах, заслуховувались на методичних нарадах.

Керівництво навчально-виховним процесом здійснює педагогічна рада, тематика якої підпорядкована проблемі. Відповідно до запланованих теоретичних досліджень проведені колективні перегляди відкритих уроків та занять, режимних процесів та інших видів діяльності:

1. Вихователь-методист Гетьман Г.М. провела ряд відкритих методичних заходів:

  • Свято першого дзвоника «День знань» (01.09.2016 р.) та свято останнього дзвоника (26.05.2017 р.) ;
  • Тематичну виставку «Осіння веселка» (09.09.2016 р.);
  • анкетування вчителів «Особливості організації навчально-виховного процесу в новому навчальному році» (16.09.2016 р.);
  • презентацію системи роботи закладу «Готовність початкової школи до впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти» (29.09.2016 р.) .
  • математичний КВН (18.01.2017 р.).

2. Вчителі початкових класів провели ряд відкритих уроків та заходів:

2.1. Пасько А.О.:

  • «Порівняння чисел. Знаки > = <» (16.02.2017 р.) – математика.
  • Консультація «Дитячі таланти та обдарованість» (13.11.2016 р.).

2.2. Лисенко Л.М.:

  • «Однорідні члени речення» - українська мова (14.11.2017 р.).

2.3. Ванкович Т.С.:

  • «Похвала книгам» - читання (20.09.2017 р.);
  • Консультація з правового виховання «Правове виховання дошкільників та учнів з використанням творів В.О. Сухомлинського» (15.03.2017 р.).

2.4. Келеберденко Т.Ю.:

  • «Усне додавання двоцифрових чисел» - математика (12.10.2017 р.);
  • «Виховаємо громадянина. Морально-правові аспекти виховання» - консультація (08.02.2017 р.).

3. Заступник директора з НВР Ткаченко Ю.А. провела консультації для педагогічних працівників та семінар - практикум:

  • «Методичні рекомендації для педагогів з організації безпеки руху дошкільників та учнів початкової школи» (11.10.2016 р.);
  • «Саморозвиток педагога, як передумова освітньої ініціативи формування моделі сучасного навчального закладу» (10.10.16 р.);
  • «Нормативні документи щодо забезпечення прав дітей на захист від жорстокості та насильства. Україна та Конвенція ООН про права дитини» (26.01.2017 р.);
  • «Види та ознаки насильства над дітьми. Взаємодія працівників НВК з органами та службами захисту прав дітей» (23.02.2017 р.);
  • «Організація безпеки життєдіяльності дітей в НВК» (22.05.2017 р.).

4. Практичний психолог Штраус Т.М. надала консультації:

  • «Іграшка в житті дитини» (10.09.16 р.);
  • «Фізіологічні умови адаптації дитини до школи» (10.10.16 р.);
  • «Шляхи формування самостійності дитини» (04.11.16 р.);
  • «Мудрість батьківської любові» (18.11.16 р.)

Провела психолого-педагогічні семінари:

  • «Саморозвиток педагога, як передумова освітньої ініціативи формування моделі сучасного навчального закладу» (10.10.16 р.);
  • «Насильство над дитиною як чинник деструктивного впливу на формування її особистості. Психологічна безпека освітнього середовища» (01.12.16 р.);
  • Семінар – практикум «Сім'я без насилля» (08.12.16 р.).

5. Вихователь Протас В.В.

пройшла навчання з методики викладання курсу "Вчимося жити разом" що реалізується з Громадською організацією "Дитячий фонд "Здоров'я через освіту" у партнерстві з Європейським Союзом і Представництвом дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), у рамках ініціативи Європейського Союзу "Діти миру" у Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Луганській, Харківській областях у 2016 році".

  • У рамках проекту в НВК Протас В.В. відповідно до рекомендованих орієнтовних планів занять і навчально-методичних матеріалів провела заняття за данною програмою.
  • 27-28 жовтня 2016 р. стала учасником Всеукраїнського науково-методичного семінару в місті Мелітополь «Інноваційні підходи розвитку художньо-творчої активності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в культурно-освітньому просторі».
  • 24 листопада 2016 р. прийняла участь у ІІІ етапі регіональномого науково-практичного семінару «Інклюзивна практика в дошкільній і початковій освіті: реалії та перспективи».
  • Прийняла участь у ІІ науково-методичному семінарі «Екологічна освіта для сталого розвитку».

6. Вихователь Морщавка Н.М. надала консультацію для вихователів:

  • «Соціалізація особистості дошкільника в процесі ігрової діяльності».

7. Вихователь Бова І.М. надала консультацію:

  • «Організація підготовки дітей дошкільного віку до навчання у школі».

8. Вихователь Карюк О.О. провела відкрите заняття на МО для вихователів молодших груп з використанням нетрадиційних методів та прийомів в аплікації «Падає сніжок» (21.02.2017 р.).

9. Вихователь Рибкіна Т.С. надала ряд консультацій для батьків вихованців:

  • «Успіх формування особистості дитини» (16.03.2017 р.);
  • «Мова дорослого – це зразок для дитини» (09.12.2016 р.).

10. Вихователь Зіновьєва О.С.:

  • провела комплексне відкрите заняття з математики та аплікації за казкою «Рукавичка» (09.10.2016 р.);
  • надала консультацію для батьків «Особистості психічного та розумового розвитку дітей 5-го року життя» (23.09.2016 р.).

11. Вихователі та вчителі прийняли участь у:

  • взаємовідвідуванні уроків та занять «Бажаю все знати».

У міських заходах присвячених:

  • «Дню захисту дітей»;
  • «Дню Конституції»;
  • «Дню прапора»;
  • «Дню незалежності»;
  • «Дню міста»;
  • «Дню партизанської слави»;
  • «Конференції до дня вчителя»;
  • «Дня визволення м. Марганця»;
  • «Відкриття міської ялинки»;
  • «Дня соборності»;
  • «Масляної»;
  • «Дня пам’яті та примирення».

12. В рамках предметних тижнів були проведені:

o Тематичний тиждень з природознавства (жовтень місяць):

  • відкриті перегляди,
  • екскурсії в природу?
  • спостереження,
  • конкурс на кращий букет, виріб із природного матеріалу,
  • уроки та заняття під відкритим небом,
  • конкурс власних творів та віршів,
  • осінній ярмарок.

o Тематичний тиждень з математики та формування математичних уявлень у дошкільників (у листопаді місяці):

  • виховний захід «Математична райдуга. Математичні ігри й фокуси».
  • Конкурс – гра:“Сім разів відміряй, один раз відріж”.
  • Виставка кращих учнівських зошитів.
  • Шкільна олімпіада.

o Тематичний тиждень з основ здоров’я і фізкультури(у лютому місяці):

  • Відкриті перегляди занять та уроків.
  • Конкурс : «Веселі старти»
  • Вікторина « Здоровий спосіб життя».
  • Конкурс малюнків та фотографій « Моя спортивна родина».

o Предметний тиждень з ОБЖ (у квітні місяці).

  • Відкриті перегляди.
  • Виховний захід : «Подорож до країни Світлофорії».
  • Конкурс малюнків на тему: "Автомобіль, дорога, пішохід".

13. В НВК стало доброю традицією відмічати День інвалідів. Так і цього року 9 грудня були проведені заходи з метою узагальнення знань дітей про особливості та проблеми дітей – інвалідів, розвитку почуття емпатії до людей з обмеженими можливостями здоров'я, формування найвищих людських цінностей: чуйності, доброти, милосердя, любові та поваги до ближніх, виховання бажання робити добро, духовно вдосконалюватись

Протягом року працювала творча група ( керівник Протас В.В.) над проблемою : «Формування правової культури дошкільників та учнів початкової школи» робота з даної проблеми полягає в спрямованності освітнього процесу на реалізацію соціально-педагогічної діяльності колективу комплексу щодо правової соціалізації вихованців та учнів як повноцінної особистості у суспільстві в контексті нової обласної методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості громадського суспільства».

Був проведений семінар – практикум ( керівник Ткаченко Ю.А.) тема якого«Профілактика жорстокого поводження з дітьми». Педагоги НВК проводили роботу щодо формування свідомості батьків та вихованців що дитинство — пора становлення особистості і саме у цей період дитина потребує найбільшої уваги і захисту. Тож найближче оточення має забезпечити дитині належний догляд та турботу, а головне — безпечне і радісне існування.

На засіданнях педагогічної ради розглядалися питання: аналізу стану і результативності роботи методичне об’єднання вчителів початкових класів; науково-методичного супроводу навчально-виховного процесу; удосконалення системи роботи з обдарованими та здібними дітьми; використання мультимедійних засобів у навчально-виховному процесі; пропозиції щодо стимулювання й оцінювання інноваційної діяльності педагогів під час атестації тощо.

У своїй практичній діяльності педагогічний колектив НВК користується новітніми інтерактивними технологіями та виготовленими власноруч цікавими дидактичними іграми, презентованим на тематичних педагогічних радах.

Поряд з позитивом, слід відмітити ряд недоліків, пов’язаних з неможливістю досягнення високого рівня оволодіння усіма вихованцями повної системи математичних та логічних знань, умінь і навичок. Найбільш вагома причина – наявність у дітей різного рівня розвитку. Усунення цього недоліку можливо завдяки активізації усіх напрямків навчально-виховної діяльності.

З метою покращення ефективності навчально-виховного процесу педагогічними працівниками комплексу впроваджувалися в роботу:

Дошкільний підрозділ:

  • програма «Українське дошкілля»( регіональна програма);
  • програма «Оберіг» (комплексна програма);
  • програма “Крок за кроком” (розділ роботи з батьками);
  • авторська програма “Школа Ейдетики (психолог);
  • авторська система М.М.Єфименка з фізичного виховання (інструктор з фізичного виховання);
  • технологія саморозвитку М.Монтессорі (ранній вік);
  • орієнтоване на дитину навчання в системі взаємин “дитина-батьки-педагог”;
  • методика музичної освіти « Виховання талантів».

Шкільний підрозділ:

  • морально – етичне виховання;
  • каліграфія;
  • логіка;

Педагогічним колективом багато уваги приділяється фізичному, розумовому, моральному вихованню. В цілому розділи програми виконуються. Проблеми, які виникають при оволодінні певними вимогами, вирішуються спільно завдяки різним формам методичної роботи, за допомогою інституту наставництва, в процесі індивідуальних консультацій.

Педагогічний колектив НВК постійно залучає учнів до участі у предметних шкільних та міжшкільних олімпіадах з української мови, математики, у Всеукраїнському конкурсі знавців української мови ім. П.Яцика, природничому інтерактивному конкурсі «Колосок», математичному інтерактивному конкурсі «Кенгуру».

Можна відзначити високу результативність учнівських робіт:

Участь у предметних олімпіадах.

1. Олімпіада української мови
Клас який приймав участь Кількість учнів Переможець
3 клас 1 Кравченко Ілля
4 клас 1 -
2.Олімпіада з математики
Клас який приймав участь Кількість учнів Переможець
3 клас1 -
4 клас1 -
Участь учнів у інтерактивних конкурсах
№ з/пНазва конкурсу Кількість учасниківКількість переможців
1."Кенгуру" 17 15
2."Колосок" 37 35

Велику увагу в навчальному закладі звертають на повноцінний фізичний розвиток дітей:

  • ранкова та гігієнічна гімнастика;
  • організовані заняття з фізкультури;
  • фізкультхвилинки;
  • фізкультурні розваги (щомісяця);
  • фізкультурні свята (1 раз в квартал);
  • спортивні ігри та змагання;
  • загартовуючи процедури, тощо

Також велика увага приділялась питанням з охорони життя і здоров’я дітей. Так були проведені:

  • тиждень знань з безпеки життєдіяльності;
  • День ЦЗ;
  • предметний тиждень з ОБЖ.
  • екологічні хвилинки та інше.

Була створена батьківська рада, яка приймає участь, допомагає в організації і реалізації не тільки навчально-виховних завдань, але і в господарській діяльності.

Створена комісія громадського контролю з питань організації харчування з метою співпраці з адміністрацією та батьківською громадою та контролю за якістю організації харчування в НВК.

Метою роботи усього педагогічного колективу є збереження та зміцнення здоров’я дітей, виховання справжніх громадян нашої України.

Планування та організація методичної допомоги спирається на діагностичну основу, що і є одним зрезервів підвищення її результативності. Такий підхід забезпечує знання проблеми кожного педагогічного працівника, встановлює загальну картину щодо труднощів у професійній діяльності. У підсумку це дозволяє визначити, якої методичної допомоги найбільше потребують вчителі та вихователі НВК.

Анкетування та діагностика педагогічних працівників: особистіснівластивості та стан вихователів як членів педагогічного колективу.

Педагогічний колектив у 2016 – 2017 році продовжив роботу над ІІ етапом науково-методичним проектом області « Освітні стратегії соціалізації особистості громадського суспільства» та власним проектом.

«Соціально-педагогічна діяльність, як умова соціалізації особистості у дошкільному дитинстві та початковій школі» – методична робота комплексу була підпорядкована і проводилась протягом року згідно з планом роботи та обраним проектом

1.3. Аналіз управлінської діяльності

Велике значення для забезпечення навчально-виховного процесу має здійснення внутрішнього контролю, його якості. Протягом навчального року контролювалося:

  • правильність ведення ділової документації;
  • організація навчально-виховного процесу у 1 класі;
  • облік дітей шкільного та дошкільного віку, відвідування ними комплексу, забезпечення всеобучу: гаряче харчування, забезпечення підручниками, вивчення дітей у сім’ях;
  • санітарно-гігієнічні умови навчання і виховання дітей у закладі;
  • стан викладання предметів;
  • система роботи вчителів та вихователів, що атестуються;
  • стан виконання навчальних планів і програм та якість їх засвоєння;
  • перевірка зошитів, щоденників;
  • робота класних керівників та вихователів з питань виховання, попередження дитячого травматизму;
  • хід операції «Живи, книго!»;
  • організації повторення з основних предметів;
  • підготовка до ДПА та її проведення;
  • контроль за організацією літнього відпочинку і оздоровлення дітей, проходження практики та навчальних екскурсій;

Були проведені перевірки:

  • Стартові контрольні роботи.
  • Перевірка дотримання єдиного мовного режиму.
  • Перевірка техніки читання ( 2-4 класи).
  • Рівень навчальних досягнень учнів з математики,
  • української мови, читання.
  • Рівень фізичного розвитку і здоров’я учнів на уроках фізкультури.
  • Стан виховної роботи в ГПД.
  • Контроль за веденням класних журналів.
  • Перевірка учнівських зошитів.

Контроль здійснювався постійно і регулярно.

Програма початкової школи та дошкільних груп виконана повністю.

Протягом 2016-2017 навчального року діяльність практичного психолога була спрямована на вирішення наступних завдань:

  • Організація психологічного супроводу навчально-виховного процесу відповідно до алгоритму роботи та циклограми;
  • Проведення профілактичних психодіагностичних обстежень за програмою діагностичних мінімумів;
  • Проведення профілактичної, корекційно – відновлювальної, розвивальної та просвітницької роботи з учасниками навчально – виховного процесу;
  • Здійснення психолого-педагогічного супроводу дітей «групи ризику» у відповідності до колегіального рішення психолого-медико-педагогічного консиліуму;
  • Забезпечення психологічного і соціального супроводу дітей, постраждалих внаслідок військових дій, а також їх батьків;
  • Виявлення психологічної готовності дітей до шкільного навчання та попередження Вирiвняти по центруможливих ускладнень в адаптації дітей до школи;
  • Організації психолого -педагогічної підтримки в період адаптації до школи як дітей так і батьків ( тестування, спостереження, консультування);
  • Профілактика можливої дезадаптації учнів 4 класу при переході до середньої школи;
  • Проведення заходів до «Дня психічного здоров'я», «16 днів проти насилля» «Тижня психології» з метою гармонізації зовнішнього та внутрішнього світів учасників навчально – виховного процесу.

Наступними напрямками роботи в цьому році були:

  • покращення взаємовідносин у системі «Вихователь-дитина-батьки»;
  • дослідження, покращення соціально-педагогічного клімату у колективі (педагогічному та дитячому);
  • адаптація до умов дитячого закладу новоприбулих дітей;
  • діагностика і розвиток пізнавальних процесів, комунікативних навичок;
  • профілактика та корекція негативних проявів характеру та поведінки.

Дана робота здійснювалась через проведення семінарів - практикумів, тренінгів, групових консультацій, діагностування, корекційно – відновлювальних та розвиваючих занять.

Психодіагностична робота

Обстеження рівня розвитку пізнавальних психічних процесів

ІІ молодша група "МЕТЕЛИКИ"

рівень Методика«Кольорові килимки» рівень Методика «Фігури» рівеньМетодика «Кружки» рівеньМетодика «Конструювання
за зразком»
рівень Методика «Пірамідка»
В 3 В В В 4 В 3 В 4
С 14 С 3 С 2 С 9 С 11
Д 6 Д 11 Д 22 Д 14 Д 9
Н 7 Н 13 Н 1 Н 4 Н 6
Середня група "СОНЕЧКО"
рівень Методика «Кольорові килимки рівень Методика
«Розрізна
картинка»
рівень Методика
«Коробка
форм»
рівеньМетодика
«Пірамідка»
В 3 В 2 В 6 В 5
С 17 С 8 С 11 С 11
Д 5 Д 12 Д 12 Д 14
Н 5 Н 8 Н 1 Н 1

Діагностика дітей старшого дошкільного віку згідно діагностичного мінімуму ДНЗ( вивчення рівня розвитку пізнавальних процесів)

  • Сприйняття. Методика «Розрізна картинка»
  • Пам`ять. Методики: «10 слів», «10 предметів», «10 фраз»
  • Мислення. Методики: «Послідовність подій», «Вилучення 4-го зайвого»
  • Уява. Методика «Домалюй фігуру»
  • Увага. Методика « Здатність до переключення»

2.3 Тестування на етапі організації психолого -педагогічної підтримки в період адаптації до школи.

  • Визначення рівня шкільної адаптації (Лусканова Н.Г.)
  • Тематичний малюнок « Я у школі»
  • Анкета для батьків першокласників
АНАЛІЗ анкетування батьків першокласників
Кількість
учнів
Кількість
учнів
Адаптація Можлива дезадаптація Виражена
дезадаптація
25 1 20 5 0
25 2 15 10 0
25 3 17 8 0

За результатами анкетування та діагностики з дітьми та батьками проведено групову консультацію для педагогів 1 – го класу та батьків першокласників

2.4 Вивчення характеру проблем дошкільників та молодших школярів (рівень тривожності, емоційний стан, домінуючі риси характеру) та виявлення дітей « групи ризику»

  • Методика "Кактус"
  • Тематичний малюнок "Я в дитячому садку"
  • Малюнковий метод виявлення характеру психічних станів "Намалюй свій настрій"
  • Методика"Моя сім'я" (при потребі)

Анкета для батьків (Гатанова Н. Туніна Є.)

Середня група «Сонечко»

Мета: виявлення у дітей рівня тривожності та агресивності

Тривожність Кількість дітей Агресивність Кількість дітей
Високий рівень 0 Високий рівень 0
Середній рівень 13 Середній рівень 16
Низький рівень 15 Низький рівень 12

Анкета для батьків ( О.Б. Григорьєва)

Старша група « Бджілки»

Мета: виявити наявність страхів та область ведучого страху

Високий ріень5Середній рівень10Низький рівень12

За результатами обстеження заплановано корекційно – розвивальну роботу.

Вивчення міжособистісних взаємовідносин .

  • Метод вербальних виборів (методика Смірнової Є.О.)
  • Методика «Капітан корабля»
  • Метод соціометрії (Дж. Морено)

За результатами проведено консультаційну роботу з педагогами і батьками та ряд психологічних ігор та вправ з дітьми щодо згуртування колективу.

Діагностичне обстеження готовності дітей старшого дошкільного віку до школи (обстежено 33 дитини)

Діагностичне обстеження
№ з/п Назва методики Мета діагностування низький рівень середній рівень достатній рівень низький рівень
1. «Графічний диктант» ( за Д.Ельконіним) Виявити рівень розвитку здатності довільно керувати своїми діями за інструкцієюдорослого 7 14 6 6
2. «Будиночок» Виявити уміння копіювати зразок та розвиток довільної уваги 3 18 9 3
3. «Малюнок людини» (А.Керна – Я.Їрасика) Виявити сформованість образних і просторових уявлень дитини, уявлення про інтелект 2бали-17
1 бал-14
0 балів-2
4. Тест «Знайди квадрат» Оцінка зорового диференціювання сприйняття 2 14 11 6
5. Тест «Пиши кружечками» Оцінка фонематичного слуху 8 10 123
6. Тест «Обведи контур» Оцінка наочно – дійового мислення 2 18 10 3
7. Тест «Лабіринт» Оцінка вміння дотримуватись правил 0 20 6 7
8. Тест «Зайвий предмет» Оцінка образно – логічного мислення 5 15 11 2
9. Тест -бесіда Оцінка словесно – логічного мислення3 17 11 2
10. Діагностика пам’яті
«10 слів»

«10 предметів»
Оцінка слухової пам’яті

Оцінка зорової та довільно – образної
5


6
13


15
11


10
4


2
11. «Коректурна проба» Виявити швидкість розподілу та переключення уваги, її об’єму та стійкості 4 16 8 5
12. «Звуковий аналіз слів»

Словниковий запас
Вміння виконувати завданняВиявити рівень словникового запасу 4


3
18


16
6


8
5


6

Результати готовності дітей старшого дошкільного віку до школи

за 2016-2017 н.р.
РІВЕНЬ КІЛЬКІСТЬ ДІТЕЙ ДАНІ У ВІДСОТКАХ
ВИСОКИЙ 515%
ДОСТАТНІЙ 39%
СЕРЕДНІЙ 1751%
НИЗЬКИЙ 8 24%

Великі можливості для розвитку творчих здібностей учнів мають гурткові заняття. Гуртки сприяють розвитку світогляду, творчих здібностей, прищеплювання навичок самостійної роботи і тим самим підвищенню якості підготовки до навчальних предметів. Тут кожен школяр та вихованець має можливість вибрати собі справу до душі, виявити, ставити і вирішувати ваші проблеми. В гуртках великий простір для різноманітної діяльності дітей: виготовлення виробів, дослідницька діяльність, і т.д.

Головна мета гурткової роботи:

Створення умов для максимально ефективного, цілісного розвитку особистості дитини, то є створення умов для розкриття і розвитку таланту. У 2016-2017 навчальному році на базі НВК функціонував гурток з англійської мови з використанням комп’ютерних технологій «Веселий комп’ютер». Зайнятість учнів у них становило 28 осіб, та вихованців дошкільного підрозділу 123 дитини.

Для формування творчого потенціалу учнів та вихованців на додаткових заняттях, як правило, педагогами використовувалися різні практичні методи навчання, які класифікуються за типом пізнавальної діяльності.

  • репродуктивний (пояснювально-ілюстративний);
  • відтворюючий;
  • проблемний виклад;
  • частково-пошуковий (евристичний);
  • дослідницький.

З початку навчального року керівником гуртка був складений план роботи на рік, велися журнали відвідуваності дітей.

Гурток з англійської мови з використанням комп’ютерних технологій очолює вчитель англійської мови Вітько Ксенія Василіївна. Впродовж навчального року діти відвідували заняття по вивченню англійської мови з елементами комп’юторної грамотності два рази на тиждень. За цей час вони навчилися:

  • сприймати просту англійську мову на слух;
  • знайомитись один з одним: вітатися і прощатися;
  • використовувати слова з таких тем: тварини, овочі, фрукти, кольори, цифри, посуд, одяг, сім’я, частини тіла, їжа, іграшки, транспорт, погода, пори року, зовнішність, спорт;
  • розповідати про себе, свій вік;
  • ставити різні питання і відповідати на них;
  • розповідати невеликі віршики англійською мовою, співати пісеньки, інсценізувати казочки.

Аналіз показує, що в НВК склалася продумана система виховної роботи.

Центральна виховна задача, якій підпорядкована як урочна, так і позакласна діяльність - створення умов для духовно-морального, інтелектуального становлення активної, творчої особистості, здатної до самопізнання і саморозвитку. Існуюча в НВК виховна система дозволяє задовольнити різноманітні потреби особистості учня та вихованця, навчити з честю виходити з критичних ситуацій, і при цьому завжди залишатися людиною, гідним поваги. Головна ідея, покладена в основу розвитку виховної системи, - традиції та новаторство у навчанні та вихованні з метою підвищення якості знань, формування художньо-естетичної культури особистості дитини, її соціальної компетентності.

Комунальний дошкільний навчальний заклад навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад – школа І ступеня» - незвичайний і єдиний в місті заклад. НВК – це цілісна динамічна система, яка об’єднує навчально-виховний процес дошкільного закладу і початкової школи та надає можливості для найбільш чіткого вираження і самоствердження кожної особистості, що в умовах масової школи, як правило, залишається поза увагою. Це одна із перспективних моделей сучасного освітнього закладу.

  • По-перше, вона передбачає скорочення термінів адаптації першокласників до школи, на які позитивно впливають режим та сприятливий психологічний мікроклімат дошкільного закладу: звичність обстановки, знайомий дитячий колектив.
  • По-друге, реальною є можливість відстеження індивідуального розвитку кожної дитини протягом тривалого часу і створення для неї найсприятливіших умов.
  • По-третє, передбачено коригування навчальних програм, створення «наскрізних» програм та методик навчання дітей із урахуванням вікових особливостей кожного періоду.

Згідно з планом роботи НВК на 2016 -2017 навчальний рік вивчення діяльності НВК з даного питання розглядалось за наступними напрямками:

  • організаційно-педагогічна робота;
  • методична робота та співпраця педагогічних працівників дошкільного та шкільного підрозділів;
  • робота психологічної служби;
  • робота вихователів та вчителів з батьками майбутніх першокласників;
  • взаємодія дитячих колективів.

Для здійснення наступності затвердженийплан роботи, спільні заходи щодо організаційно-педагогічної роботи з проблеми готовності дітей до навчання в школі, бінарні уроки та заняття в дошкільному та шкільному підрозділах, консультації для педагогів та батьків з метою забезпечення наступності і перспективності освітнього процесу, соціокультурної адаптації дітей старшого дошкільного віку до умов навчання в початковій школі та їх всебічного гармонійного розвитку.

В НВК перебувають діти старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, які потребують корекції мовленєвого розвитку. Логопедичний пункт відвідують 30 дітей, контингент дітей постійно змінюється, в залежності від важкості діагнозу.

В групі дітей старшого дошкільного віку створені всі необхідні умови для повноцінного проживання дітьми дошкільного дитинства та для підготовки їх до подальшого навчання в школі, а саме: створено розвивальне середовище для ігрової та навчально-виховної діяльності за вимогами освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти, центри для розвитку логічного мислення, розвитку дрібної моторики руки, всі необхідні умови для повноцінного фізичного та психічного розвитку, для розвитку музичних та інших творчих здібностей дитини. В групі створені осередки:

  • ігровий,
  • бібліотечний,
  • художній,
  • етнографічний,
  • музичний,
  • природознавчий,
  • спортивний,
  • куточок відпочинку,
  • куточок чергових.

Впроваджуються інноваційні педагогічні технології:

  • елементи Вальфдорської педагогіки,
  • авторська система М.М. Єфименка з фізичного виховання,
  • методика музичної освіти дітей Сініті Судзукі « Виховання талантів».

Результати перевірок свідчать, що педагоги Фролова Любов Миколаївна та Романенко Ірина Олександрівна з метою підвищення рівня мотиваційної готовності дітей до школи використовують такі форми роботи, як:

  • читання дітям художніх творів про школу;
  • організацію сюжетно-рольової гри «Школа»;
  • організацію бінарних занять;
  • спілкування дітей старших груп з першокласниками або з рідними,які відвідують школу;
  • залучення до участі у спільних виставках дитячої творчості;
  • проведення спільних дитячих концертів, свят, інсценівок казок;
  • відвідування підготовчих курсів майбутніх першокласників.

При підготовці дитини до школи велику увагу вихователі приділяють мовленнєвому розвитку дитини, який необхідний їй для успішного подальшого навчання. Під час занять з розвитку мовлення дітей навчають основам грамоти, готують руку до письма через графічні завдання. За рекомендаціями ДОІППО придбані зошити: зошит з підготовки навичок письма «Вчимося писати», робочий зошит для дошкільників з Петриківського розпису, зошит з екології «Пізнай природу і себе в ній». Завдання виконуються в групах під час занять та індивідуальної роботи у другу половину дня під наглядом педагога, що свідчать бесіда з дітьми та батьками вихованців. Завдання в зошитах виконуються систематично. Домашні завдання не задаються.

Питання готовності дитини до школи та рівень шкільної зрілості старших дошкільників стоїть на контролі адміністрацій НВК та постійно вивчається, аналізується заступником директора з НВР, вихователями старших груп, практичним психологом.

Практичний психолог Штраус Тетяна Миколаївна під час занять, бесід, анкетувань, індивідуального педагогічного вивчення дітей 6 року життя здійснює формування всіх складових психологічної готовності дитини до школи: інтелектуальної, мотиваційної, соціальної, фізіологічної, емоційно-вольової. На початку навчального року з дітьми старшого. дошкільного віку проведені зрізи знань.

За результатами виявлено:

  • високий рівень – 5 дітей;
  • середній рівень – 25 дітей;
  • низький рівень – 3 дітей.

Велику увагу в навчальному закладі звертають на повноцінний фізичний розвиток дітей:

  • ранкова та гігієнічна гімнастика;
  • організовані заняття з фізкультури;
  • фізкультхвилинки;
  • фізкультурні розваги (щомісяця);
  • фізкультурні свята (1 раз в квартал);
  • спортивні ігри та змагання;
  • загартовуючи процедури, тощо

На педраді від 01 вересня 2016 р. педагоги закладу обговорили вимоги та завдання виховання і навчання дітей старшого дошкільного віку за регіональною програмою «Українське дошкілля», Базового компоненту дошкільної освіти, Державного стандарту початкової освіти, розкрили шляхи подолання труднощів наступності між програмами початкової школи та дошкільного закладу, затвердили план роботи. Вчителі початкової школи НВК, які набирають першокласників, на початку навчального року відвідали заняття вихователів, які працюють в старшій групі дитячого садка з метою знайомства з дітьми, з формами та методами роботи. Проводились заходи між педагогічними працівниками дошкільного та шкільного підрозділів, а саме:

  • засідання круглого столу для вихователів та вчителів: «Наступність і перспективність в роботі двох перших ланок освіти», «Підсумки успішності учнів 1 класу за півріччя», «Створення оптимальних умов для успішного навчання першокласників».
  • спільні розваги та акції: «Посвята в школярі», «Дарунки щедрої осені», «Святий Миколаю, прийди до нас з раю», «Останній дзвоник», «Ти не один» (присвячена всесвітньому Дню інваліда) і т.д.
  • складом опорного пункту був проведений Огляд новинок методичної літератури, періодичних видань та інтернет - посилань з питань підготовки дітей до школи.
  • систематично проводились засідання ради опорного пункту.

Здійснюється самоосвіта педагогів, яка включає:

  • вивчення фізіологічних та психологічних особливостей розвитку дітей дошкільного та шкільного віку;
  • ознайомлення з чинними нормативними документами, що визначають зміст дошкільної та початкової ланок освіти на сучасному етапі;
  • ознайомлення з публікаціями у фахових виданнях, що присвячені наступності.

Взаємодія з батьками посідає важливе місце в структурі заходів по готовності дітей до навчання в школі.

З цього питання в НВК проводилась низка заходів:

  • робота школи для батьків майбутніх першокласників;
  • проведення зборів батьків за участю вчителів початкової школи;
  • дні відкритих дверей;
  • тематичні тижні «Ми майбутні школярі»;
  • виставка літератури на тему «Все для майбутнього школяра»;
  • організація спільних виховних заходів, свят,
  • консультація спеціалістів.

З метою адаптації дитини у шкільному середовищі та мотиваційної готовності її до навчання заплановані та проводяться спільні заходи між дітьми дитячого садка та початкової школи:

  • екскурсії дошкільнят до шкільного підрозділу;
  • бінарні заняття та уроки;
  • спільні фізкультурно-спортивні свята: «Подорож в країну Здоров’я», « Разом веселіше, разом цікавіше» ;
  • спільні виставки дитячої творчості до Всесвітнього дня інваліда, дня обіймів, дня Святого Валентина, «Діти Марганця проти війни», обласного конкурсу «Писанка».

Поряд з позитивним, в роботі закладу по підготовці дітей до школи та їх подальшої адаптації до шкільного життя, є ряд суттєвих проблем:

  • В НВК спостерігається тенденція до перевантаження наповнюваності старших груп.
  • Незначна кількість дітей 6 року життя належать до «групи ризику», так як мають психосоматичні захворювання та хвороби органів чуття.

Виходячи з вище викладеного необхідно:

1. Гетьман Ганні Михайлівні, вихователю-методисту та Ткаченко Юлії Анатоліївні, заступнику директора з НВР:

  • Урізноманітнювати форми спільної методичної роботи з вихователями старших груп та вчителями перших класів НВК, а саме: вивчення ППД , проведення «майстер-класів», творчої майстерні з метою обміну новаторських методик, посібників, конспектів занять, уроків, спільних заходів тощо.
  • Постійно тримати на контролі питання готовності дітей до школи та їх адаптації до шкільного навчання, періодично заслуховувати це питання на засіданнях педрадах, методичних об’єднаннях.

2. Вихователям старших груп:

  • Надавати батькам інформацію про вікові особливості розвиткудітей старшого дошкільного віку;
  • Постійно ознайомлювати батьків про потреби та особливостісьогоднішніх майбутніх першокласників-шестирічок;
  • Оновлювати зміст, форми і методи освітнього процесу в НВК згідно вимог, що затверджені МОН молоді та спорту України Державних стандартів початкової та дошкільної освіти.

За КДНЗ НВК «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад – школа І ступеня» закріплена кількість дітей, відповідно до теріторії обслуговування

Загальна кількість дитячого населення від 0 до 6 років
НВК 2011 рік 2012 рік 2013 рік2014 рік2015 рік2016 рік2017 рікВсього
Кількість дітей 44 48 1819252623
Всього:203

Аналіз показників охоплення дітей закріпленої території дошкільною освітою

про охоплення дітей дошкільного віку освітою через дошкільні навчальні заклади та інші форми здобуття дітьми дошкільної освіти відповідно до закріпленої території обслуговування, закріпленої за КДНЗ НВК «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад – школа І ступеня"

ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ДІТЕЙ ОХОПЛЕНИХ ДОШКІЛЬНОЮ ОСВІТОЮ


Загальна кількість дітей
Виховуються в НВК % охоплення


від 1 до 6 років


Кількість дітей в НВК

% охоплення дітей НВК


Форма


Кількість дітей
% охоплення від загальної кількості дітей
152 248 Група короткотривалого перебування 27 10,8% 100%
Соціально-педагогічний патронат

0 0 %

Учні початкової школи та дошкільного підрозділу забезпечені 3-х разовим гарячим харчуванням.

Аналіз виконання норм харчування за 2016-2017 роки
№ з/п НАЙМЕНУВАННЯ ПРОДУКТУ
НОРМИ НА 1 ДИТИНУ ФАКТИЧНО ВИКОНАНО У 2016 РОЦІ ФАКТИЧНО ВИКОНАНО У 2017 РОЦІ +/- У 2017 Р. ПОРІВНЯННО З 2016 Р
1. ХЛІБ 120 120 (100%) 120 (100%) N
2. БОРОШНО 25 21 (84%) 18 (72%) -12%
3.КРУПИ, МАКАРОННІ ВИРОБИ 45 69 (153%) 82 (183%)+ 13%
4.КАРТОПЛЯ 190 182 (96%) 160 (84%) - 22%
5.ОВОЧІ 230 205 (88%) 215 (93%) + 10%
6.МАСЛО ВЕРШКОВЕ 9 12 (133%) 15 (166%) + 3%
7.МАСЛО ВЕРШКОВЕ 21 19 (90%) 15 (72%) - 4%
8.СОКИ 70 45 (62%) 26 (37%)- 19%
9. ЦУКОР 47 47 (100%) 47 (100%) N
10.ТВОРОГ 45 30 (64%) 15 (33%) - 15%
11. СМЕТАНА 10 6 (60%) 4 (40%) - 2%
12.МОЛОКО 400200 (50%) 200 (50%) = 0%
13.М'ЯСО 100 62 (62%) 75 (75%) - 13%
14. РИБА45 26 (57%) 20 (44%) - 6%
15.ЯЙЦЕ 20 15 (75%) 12 (59%) - 3%
16 КОНДИТЕРСЬКІ ВИРОБИ10 4(40%) 12 (59%) - 3%
17.ФРУКТИ СВІЖІ100 41(41%) 63 (63%) + 22%
18.ФРУКТИ СУХІ 10 5 (50%) 5(50%) = 0%
19.КАВОВИЙ НАПІЙ 4 4 (100%) 4 (100%) =(0 %)
20.КАКАО 2 0 (0%)0 (0%) = (0%)
21.ЧАЙ 0,7 0,7 (100%) 0,7 (100%) = 0%

АНАЛІЗ ВІДВІДУВАННОСТІ ДІТЬМИ НВК
ІНФОРМАЦІЯ 2016 РІК 2017 РІК + / - У 2017 Р. ПОРІВНЯНО З 2016 Р.
Всього дітей215 257
Всього випадків68 (31,6%) 54 (21%) - 10,6 %
Пропущених днів д/днів 1131010179 - 1131 день
Кiлькiсть переглядiв: 605